SOLUPPGÅNG!!!

Efter att jag lämnade Linnéa på dagis så hämtade jag min kamera åkte iväg till ett ställe att fota på.. Var ute i kylan i två timmar för att få en bra bild=) Det är så det går till när man ska fånga en bild på secunden rätt, med rätt tajming, rätt ljus, rätt blädaröppning och slutar tid och rätt iso.. Allt ska stämma och solen som rör sig uppåt blir starkare och starkare ljus av. SÅ tajming är viktigt och att innan kunna fixa till eller räkna ut ungefär vilken tid man ska ha. Sen är det inte alltid vädret vill som man vill och moln kan komma ivägen..så man kan få ge sig ut många gånger innan man blir nöjd och ibland kan man vara ute i flera timmar i jakten på en bra bild. Idag hade jag "röta"=)
Molnen var lagom fluffiga och solen fångade jag i rättan tid utan att klanta mig eller fixa oskärpa.
Bilden ska vara berättande och ha ett eller flera budskap.. ska inte berättaför mycket, Ni ska få bilda er en egen uppfattning och tolka den bild jag blev nöjd med som ni vill=)



Vad tycker ni?  Ni får gärna säga vad ni tycker att den har för budskap, hur ni tolkar bilden!









De tre sista bilderna är en aning röriga men jag gillar ljuset och färgen på solen=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0