SOMMAR I BLOGGEN=)

Nu fick det bli lite nytt här i bloggen.. lite sommrigt! Och rosa blev de som oftast;)
Idag har jag varit hos tandläkaren och gjort de sista med min rotfyllning.. när jag klev ut genom dörren när jag var klar kändes det mycket lättare att andas, jag var glad och upprymd över fågelkvitter, solsken och att jag faktiskt överlevde.. Visst låter de sjukt mesigt. Men har man skräck eller haft skräck för tandläkaren och nu kommit en låååång bit på vägen att komma över det så känns det bokstavligen som man lever. Jag kände mig så lättad och glad över att jag fixade detta.. även om de varit plågsamt och med blod svett och tårar. Första gången jag gick till tandläkaren med denna tanden kom tårarna i vanlig ordning när sprutan kom fram.
Denna gången (3:e gången av 3 besök) satte jag mig i stolen, tog ett djupt andetag och gaoade stort direkt och lät han lägga bedövningen utan en ända tår. Det är stort för mig. Jag hade inte ens ångest eller hyperventilerade innan. Och om jag ska vara ärlig, så ser jag fram emot nästa tandläkarbesök, ser fram emot att gå ofta så tänderna inte hinner bli så trasiga och hela situationen gör mig lättad och glad att jag vågar gå ofta och att jag tagit tag i min sista skräck som verkligen sätter käppar i hjulet för mig.
Jag är nu halvvägs och precis som med sprutskräcken ska jag bli kvitt detta helt.. Har man en fobi eller skräck som på något sätt påverkar ens vardag kan jag säga att de bästa som finns är när man kommit över den. Ingenting är omöjligt, det är precis så jag ser på saken och efter att ha vunnit över sprutor, stick i fingern, ven-prov mm har jag ännu en gång bevisat de för mig själv och jag vet att jag kan!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Underbar header! Den bilden kan du nog sälja dyrt som poster eller liknande :-)

2011-06-14 @ 21:52:24
Postat av: madelene

Camilla: Tack så mycket=D

2011-06-15 @ 07:55:51
URL: http://madelenel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0