AQUA LIMONE TRÖJORNAS TID...







Hittade dessa låtar och insåg vilka roliga minnen man har från denna tid. När jag tänker efter låter det som om jag vore från en annan tid som när någon äldre berättar om barndomen utan TV...nu är jag där!!! Mina småsyskon, min dotter alla yngre tittar snett och lite skeptiskt på mig när jag förklarar hur jag hade det i skolan när jag gick i låg och mellan stadiet.
Framför allt var vi ju coola, snedlugg med en flaska sprej i och en Aqua Limone tröja på det, icke att förglömma så matchade man det med Adidas byxan med knappar... alla hade dom, man fick vara taktisk och välja Adidas för Champion byxan hade en pinsam funktion, man kunde knäppa upp knapparna hela vägen upp vilket inte var så kul när någon skulle skojja till det och i farten knäppa upp byxorna, körde man på adidas så satt brallorna kvar iallafall, man får inte vara dum!
Man kunde ju variera adidasbyxan med ett annat par adidasbyxor... den med dragkedja ner till som man kunde dra upp lite så det såg coolare ut ihop med FILA skorna man hade!
På skoldiscot dansade man loss till denna låten med bästa vännerna. När man var fin för disco körde man adidas byxan ihop med en kort topp som det stod något coolt på. Jag och min bästis Jenny körde på vit kortare topp hon hade texten "Kiss me" jag körde på "Hello Boys"...Japp snedlugg på de... vi var coola!
Kassettbandspelare hade man som man spelade in hits från radion så man senare kunde ta med sin 5 kg freestyle och lyssna på musik när man var utanför hemmet...en sensation!!

När man lägger upp det så här så börjar jag nog bli gammal... låter som man återberättar en egen tidsepok, som stenåldern eller järnåldern.. Jag förstår mina småsyskons garv åt min coolhet och jag förstår min dotters rynka mellan ögonen och hennes fniss när jag visar bra dans moves vi hade som små.

Minnen är roliga, man kan skratta åt det som var och inse hur roligt man hade det då när man umgicks med vänner på riktigt och inte via datorn. Man ser hur all teknik utvecklats snabbt på några år=) Det går undan!


Kommentarer
Postat av: Siw

Kan ju lätt konstatera att dagsens ungdom missar en hel del med tanke på att det umgås mkt mer via datorn idag jämfört med när en annan var barn och ungdom och därmed försvinner förmånen att faktiskt få en massa mer minnen som man faktiskt senare kan se tillbaka på och berätta vid senare tillfälle för andra

2011-11-24 @ 08:46:56
URL: http://www.tankspridd.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Siw: Helt klart är det så! Jag funderar även på om förmågan att utveckla sin fantasi är svårare idag då man aldrig ska behöva ha tråkigt utan alltid kan tillgodose behoven med tv och spel och dator. Nu behöver man inte ses utan kan faktiskt prata via datorn och sms:a mm vilket gör att minnena man kunde skapa med vännerna går förbi en. Sen är det ju så att det blir vad man gör det till helt klart.

2011-11-24 @ 10:17:16
URL: http://madelenel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0