"JO MEN ANNARS ÄR DET BRA..."

Om det ändå vore så lätt som att tänka friska tankar. När jag pratar med min mamma och hon frågar hur det är med mig så drar jag en sammanfattning om en krånglig och smärtande mage som utreds, mamma lyssnar och är empatisk och medkännande. När hon frågar hur det är med Linnea och använder meningen "- men Linnea mår bra iallafall?" som en fråga och jag lite lidande drar nästa story om en förstoppad unge som drabbats av feber i en dag sen minskat i vikt en aning pga matvägran så suckar mamma och säger:"- men Patric, han mår väl bra nu?" Ja vad säger man om det??! Jo visst efter omständigheterna så.... Det nyper i knät efter operationen men det är nog bättre!
När jag sen frågar mamma så drar hon sin smärtsamma story om sin reumatiska värk som är fruktansvärd just nu, hon har opererat båda fötterna och knäna och har besvär med de... Utöver det har dom legat i någon form av influensa...
Det blev tyst en liten stund i telefonen och så säger mamma "- Men annars är det bra!" och vi båda skrattar!!
Det hela är så absurt så jag funderar på om man kan ha inbillat sig allt, om man drabbats en släng av hypokondri, inbillningssjukan & gikt.. Kanske lite flimmer, hösnuva och någon form av hematom någonstans. Om jag skulle googla lite symtom så skulle jag med all säkerhet ha varit döende och drabbad av minst 80% av alla sjukdomar som finns!
Jag kan skratta åt det, men mina smärtor finns på riktigt och allt är faktiskt sant tragiskt nog!

Detta nya år ska innefatta mindre stress, mer motion och roligheter!
Nu bestämmer jag att alla ska må bra och så är det bara!! Kan min optimism bota alla tro:P En utmaning helt klart!

Något jag tycker är ganska lustigt är när man får ringa till jobbet och sjukanmäla sig och ma. Får svaret att det är verkligen dåligt läge nu då fler är sjuka!! Vad tror dom igentligen?! Jag har go jäkla lust att säga:"- men självklart skjuter jag upp influensan i en vecka.. Eller föresten när jag ändå ska ändra till en dag som passar bättre så tror jag att maj skulle sitta fint... 2017... Dax att sova och ladda batterierna så jag orkar med en dejt med Loppan;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0