Vårt andra mirakel fyller snart 1år.. Redan




Nu är det snart ett helt år sedan denna lille pallevante kikade ut, efter 25 timmars kämpande.. Han var enveten redan då och hängde kvar 11 dagar efter beräknad ankomst och inte nog med det, när det väl var dax ville han inte gärna samarbeta!! Så en förlossningsläkare och två bm fick med  
hjälp av yttrepress på magen och genom att pressa benen uppåt medans sambon pressade mitt huvud ner mot bröstkorgen när krystvärkarna kom.. Efter 3 timmars krystande och två timmars manglande och ihopknycklande av mig så kom lillplutten ut!! Jag vann kampen om mest enveten och BM sa att dom trodde stundtals att de inte skulle fungera utan sugklocka, dom var förberedda för snitt med då storasyster kom med akutsnitt! 

Men förlossningsläkaren, en kvinna med krut i, envis till tusen, sa att "denna lille gosse krystade du ut med ren djävulsvilja, först krystade du ner honom och sen ut!! Vi trodde stundtals inte de skulle kunna gå vägen då han inte ville komma ner eller sammarbeta, men när du hade kämpat så enormt så kände vi att de här ska bara gå!!"
Jag är så enormt glad och tacksam över hur bra vi blev bemötta och den omvårdnad vi fick, helt underbar och proffsig personal, denna gången kände jag mig trygg! Dotterns förlossning var en mardröm och jag är själv förvånad att jag ens vågade tänka tanken göra om de och att jag gav mig in på att föda "normalt" istället för planerat snitt! Men jag är stolt och så glad att vi gjorde de! Vi fick ju världens finaste belöning<3 vårt andra mirakel, vår lille Gustav! 
Så efterlängtad av mamma, pappa och storasyster!!
 
Nu är han 11 månader om några dagar 
och snart blir vildingen 1 år! Vad vi älskar vår lillhulligan!! 
Vad vi älskar våra två guldklimpar<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0